Friday 6 July 2012

Berubah??

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.t

Saya terjumpa status seorang hamba Allah yang berbunyi begini..

RAMAI yang BERBANGGA dengan dirinya ketika ini tatkala "seseorang" yang banyak mengubahnya kepada perkara baik. Alhamdullilah. Semoga istiqomah. :) Namun berapa ramai yang TIDAK MENERUSKAN "perkara-perkara baik itu" walaupun SUDAH TIDAK BERKAWAN dengan "seseorang". BERUBAHLAH kerana ALLAH, bukan kerana SI DIA ! MUHASABAH BERSAMA ~

Saya rasa ia kena dengan diri saya.
Tapi lain sedikit lah.
Pada saya "seseorang" yang hadir itu hanya semangat untuk BERUBAH.
Tetapi apabila sudah tidak berkawan lagi dengan "seseorang" itu
saya akan terus juga berubah kerana saya sentiasa diingatkan
oleh rakan-rakan bahawa sepatutnya..
'berubahlah kerana Dia, bukan kerana "seseorang" yang hadir hanya sementara itu'.

Alhamdulillah kerana aku sentiasa disedarkan ketika sedang asyik
terbuai dengan mimpi-mimpi indah..
^_^

No comments:

Post a Comment